“Wij kunnen een belangrijke buurtfunctie vormgeven op de Westerdok/IJdok”.

Ma Bella Cakery is een nieuw gevestigd taartwinkel op IJdok 35. De buurten IJdock en Westerdock wordt vaak gezien als “in zichzelf gekeerd” met weinig buurt activiteiten. Ma Bella Cakery ziet in zichzelf een rol weggelegd om de buurtfunctie vorm te geven.

Direct na de winkel opening in december zijn verschillende activiteiten ontplooid die de buurtbewoners elkaar meer moeten en kunnen verbinden. Met Sinterklaas werden Pietencupcakes uitgedeeld aan de buurtbewoners, met kerst is een kerstkleurplaatwedstrijd gehouden onder de kinderen. In januari is de taartwinkel gastheer geweest van de nieuwjaarsreceptie van de VVE IJdock. Op deze activiteiten zijn erg veel positieve reacties ontvangen, ook van de gemeente Amsterdam die een projectgroep heeft opgezet om de verbinding in deze buurt te vergroten.

Na de proeffase, viert Ma Bella op 1 maart de echte opening op feestelijke wijze met buurtbewoners en vaste klanten van Ma Bella. Naast traktaties met hapjes en drankjes, verzorgt Ma Bella ook cupcake workshops voor de kinderen en geeft ze schminksessies.

Ma Bella Cakery is sinds 3 jaar een custommade (bruids-) taart leverancier, die ook taart workshops geeft. In de Custommade taarten en bruidstaarten business is Ma Bella zeker geen onbekende. Met o.a. de samenwerking met de grootste trouwsite van Nederland Trouwplannen.nl behoort Ma Bella tot de grootste bruidstaartleveranciers.

Desondanks blijft Ma Bella in haar eigen kracht: Authentiek. Met de nieuw geopende winkel in Amsterdam wil Ma Bella dicht bij haar doelgroep en omgeving staan. En zo haar missie om “(kleine) momenten die er toe doen, vieren met een taartje” blijven uitdragen. Met deze missie én daadkracht lijkt er een goede match te zijn tussen Ma Bella en de buurtbewoners van Westerdock/IJdock, wat hopelijk resulteert in een nóg meer open buurt waar zoveel moois te vieren valt.

Wat: Feestelijke opening Taartwinkel
Wanneer: zondag, 1 maart van 13.00u tot 16.00u
Waar: Ijdok 35, 1013MM Amsterdam

Meer informatie over Ma Bella Cakery:
IJdok 35, 1013MM Amsterdam
www.mabellacakery.nl
www.facebook.com/mabellacakery
Dhr. T. Trinh, 0683162458
Meer informatie over de (buurt) activiteiten in maart: